tisdag 25 november 2008

Öppet lördag och söndag!



"Woven Hand" är David Eugene Edwards soloprojekt efter
16 HORSEPOWER. Jag har sett David 15 gånger. Senast på KB förra söndagen.
David är alltid ett säkert kort,karismatisk och religiöst hjärntvättad, hans konserter är långa gudstjänster och ibland har jag nog lämnat honom smått troende. Förbanden till Woven Hand har varit sådär tidigare.
I söndags hade David dock med sig Wye Oak och Dr.Dog. Det sistnämnda bandet är mina nya favoriter. Kolla in dem på you tube. Du vet hur! Senaste albumet heter "fate" och är sanslöst bra. De finns snart i en skivback nära dig (läs hos Vinylpågarna). Wye Oak, som också var sanslöst bra, finns inte på vinyl. Ännu. Nästa Oak-skiva släpps på vinyl (en trevlig trend skönjes).

Metallicas senaste är ett mästerverk. Det är jag fullständigt övertygad om efter 5 genomlyssningar. Köp den! Om du bara hittar den på kassett..köp den!



Info om helgen:

Se tidigare inlägg för att se vad backarna med nypressat innehåller.

Öppet på lördag som vanligt 11-15.

På söndag blir det julmys med glögg och pepparkakor.
Öppet 13.00-19.00 obs!!! jag repeterar: söndag öppet 13.00-19.00



Välkomna!

Inga kommentarer: